"Badam, odkrywam, tworzę - bawię się matamatyką!”!
Od września 2018 roku w Szkole Podstawowej im. Astrid Lindgren w Zastrużu realizowane są zadania
w ramach projektu grantowego „Badam, odkrywam, tworzę - bawię się matamatyką!”, dofinansowanego przez Fundację mBanku.
Jest to już druga edycja projektu, w której uczestniczy nasza szkoła. Tym razem projekt skierowany jest do uczniów klasy siódmej i ósmej oraz do ich rodziców.
Celem projektu jest przede wszystkim zainteresowanie młodzieży matematyką, wciągnięcie ich w aktywny proces wykorzystywania tej
wiedzy w życiu codziennym. Uczniowie, realizując szereg ciekawych zadań, będą kształcić umiejętności logicznego myślenia, czytania ze zrozumieniem,
analizowania i wyciągania wniosków, rozwijać umiejętności manualne, twócze myślenie, wyobraźnię przestrzenną i
kreatywność.
Jakie działania czekają na naszych uczniów? Miedzy innymi: Tydzień matematyczny, Rodzinne Podchody Matematyczne, warsztaty
kulinarne i twórcze oraz Dzień Przedsiębiorczości.
Rodzinne Podchody Matematyczne
W ostatni piątek września odbyły się w naszej szkole Rodzinne Podchody Matematyczne, w których udział brali uczniowie i
ich rodzice a także studenci – wolontariusze AGH w Krakowie. Studenci przeprowadzili cykl zajęć programowania i aktywnie
uczestniczyli w przygotowaniach podchodów.
Uczestnicy wspólnie rozwiązywali zadania dotyczące wykorzystania matematyki w życiu codziennym
(m.in. obliczanie kosztów podróży na podstawie skali, mapy; obliczanie pól powierzchni), rozwiązywali łamigłówki,
odczytywali szyfry, kody QR. Wykorzystywali nowoczesne technologie (m.in. tablety i aparaty fotograficzne).
Wszyscy świetnie się bawili. Na koniec odbył się festiwal kolorów.
Joanna Kulpińska
Jak żyć zdrowo i aktywnie? Na to pytanie szukaliśmy odpowiedzi podczas warsztatów kulinarnych. Na zajęciach czytaliśmy instrukcje, komponowaliśmy własne zdrowe przekąski. Obliczaliśmy wartość kaloryczną przygotowanych potraw. Kształciliśmy umiejętność ważenia i przeliczania jednostek. Wspólnie przygotowaliśmy poczęstunek dla uczestników meczu matematycznego oraz rodzinnych podchodów matematycznych. Było zdrowo i pysznie!
zespół projektowy - Wiktoria
Od września odbywają się w naszej szkole zajęcia twórcze, podczas których uczymy się nowych umiejętności. Potrafimy zdjąć miarę i szyć na maszynie. Nie obca jest nam obsługa wyrzynarki czy szlifierki. A to wszystko dzięki wsparciu ekspertów, którzy chętnie podzielili się swoim doświadczeniem i umiejętnościami oraz zakupionym w ramach projektu sprzętom.
zespół projektowy - Julia
W ramach Tygodnia Matematycznego zorganizowano w naszej szkole między innymi matematycznego chochlika. Rozwiązywaliśmy matematyczne łamigłówki, które ukryte były na terenia całej szkoły. Wspólnie z rodzicami wzięliśmy udział w meczu matematycznym. Odczytywaliśmy kody QR, upiekliśmy babeczki według obliczonych wcześniej proporcji. W grupach stworzyliśmy ciekawe gry planszowe, w które na końcu wspólnie zagraliśmy. Na zajęciach ze studentami - wolontariuszami Z AGH w Krakowie budowaliśmy i programowaliśmy roboty mBot, tworzyliśmy matematyczne gry w programie Scratch. To był niesamowity tydzień!
zespół projektowy - Róża