It's time to say goodbye!


Realizacja projektu „Zagrajmy!” dodatkowe zajęcia wspierające naukę języka angielskiego dofinansowany w ramach projektu POKL (działanie 9.5) dobiegła końca. Projekt trwał 10 miesięcy i dzięki niemu uczniowie i uczennice naszej szkoły uczestniczyli w sumie w 300 godzinnym kursie językowym, mając możliwość korzystania z zakupionych pomocy i środków dydaktycznych. Prowadząca zajęcia, pani Zuzanna Smaruj, dziękując za udział i zaangażownie wszystkim uczestniczkom i uczestnikom, nagrodziła najbardziej sumiennych, ciekawych poznawania innych kultur, zgłębiania tajemnic języka angielskiego uczniów i uczennice. Oto oni: Anastazja Wiatrowska, Oliwia Hennig, Łukasz Górski, Michalina Marczak, Adrian Chiński, Wiktoria Szywała i Kacper Szywała. Good luck!!!


Welcome back!


Witamy wszystkich uczniów w nowym roku szkolnym! Przed nami 3 miesiące wspólnej zabawy, ciekawych projektów, interesujących tematów oraz mnóstwo gier i zabaw w języku angielskim. See you tomorrow!


Bye bye...


Uczniowie gr. 8 (kl. 6) właśnie zakończyli przygodę z projektem. Dziękujemy za ciężką pracę, wspólną zabawę oraz wiele miłych wspomnień. Niech wasza przygoda z językiem angielskim nie ogranicza się tylko do zajęć lekcyjnych. Odkrywajcie, słuchajcie, poszukujcie nowych zwrotów, słów. Wykorzystujcie najnowsze technologie, które sprzyjają nauce języków obcych. Powodzenia w gimnazjum! Good luck!


Summer time!


Enjoy your holidays!!!


Holidays


Hurray holidays! - wakacje tuż tuż, lecz za nim je zaczniemy podczas zajęć zrealizujemy projekt „Holidays” („Wakacje”). Uczniowie poznają słownictwo związane z wakacjami, zastanowią się gdzie można je spędzać oraz w jaki sposób spędzić je bezpiecznie. Opowiedzą o swoich wakacyjnych planach oraz spakują walizkę z wakacyjnym ekwipunkiem, a wszystko to w języku angielskim.


Co u starszaków?


W ostatnich tygodniach uczniowie straszych grup za pomocą metody role play nauczyli się zadawać i odpowiadać na pytania w sklepie. Poznali formy grzecznościowe, jakie się stosuje podczas zakupów. Zrealizowali projekt „My home village” („Moja miejscowość”), stworzyli mapy własnych miejscowości z legendą w języku angielskim. Wybrali się z wizytą do Wielkiej Brytanii. Poznali kraje wchodzące w skład Zjednoczonego Królestwa, przyrodę oraz geografię państwa. Znając najważniejsze atrakcje Londynu, stworzyli przewodnik po tym mieście. Ponadto uczniowie poznali nazwy zawodów, opowiedzieli o zawodach wykonywanych przez swoich rodziców oraz o swoich planach zawodowych. Utrwalili nazwy pór roku, miesięcy oraz dni. Tworząc diagram z porami roku przyporządkowali każdej z nich odpowiedni rodzaj pogody. Podczas zajęć wykorzystywane są pomoce naukowe i dydaktyczne zakupione w ramach projektu oraz tablica interaktywna, zarówno do oglądania filmów w języku angielskim jak również do korzystania z Internetu m.in. ze słownika elektronicznego, pracy na specjalnych aplikacjach do nauki języka angielskiego. Wykorzystanie elementu dźwięku i obrazu jest bardzo ważne przy stymulacji wszechstronnego rozwoju dzieci.


I'm happy


W ostatnich tygodniach uczniowie młodszych grup poznali nazwy części ciała. Nauczyli się śpiewać piosenkę „Head and shoulders”. Zapoznali się ze słownictwem związanym z tematem Family i stworzyli portrety własnych rodzin. Wykonali przepiękne kartki na Dzień Matki i Dzień Ojca. Uważnie słuchali książeczek oraz wykonali prace plastyczne. Powtórzyli liczby od 0-10 a następnie nauczyli się liczyć do 20. Poprzez gry edukacyjne i zabawy ćwiczyli prawidłową ich wymowę. Podczas zajęć na temat emocji za pomocą kukiełek opowiadali o swoim samopoczuciu, emocjach ćwicząc przy tym prawidłową wymowę słów. Wykonali maski-twarze odzwierciedlające poszczególne emocje. Nauczyli się śpiewać piosenkę „If you're happy”. Uczniowie gr. 4 wykonali pracę w programie Word pt. „My pet” („Mój zwierzak”). Znalezione w Internecie podobizny własnych zwierząt domowych wykorzystali do stworzenia swojej pracy. Ponadto uczniowie poznali nazwy owoców i warzyw. Grali w grę planszową „Shopping”. Używając konstrukcji I like i I don't like opowiedzieli o swoich zwyczajach żywieniowych oraz upodobaniach.


Enjoy life!


Szary, ponury dzień nabrał dziś koloru i uśmiechu dzięki grze stworzonej na podwórku szkolnym przez uczniów grupy 5. Pięknym i kolorowym rysunkom towarzyszyły odpowiednie zwroty w języku angielskim. Grając w grę ćwiczyli zarówno umysł jak i ciało. Poznali nowe wyrażenia i słownictwo w języku angielskim. Kolorowa gra okazała się również wielką atrakcją dla pozostałych uczniów szkoły.

 

 




Projekt „Show & Tell”


Właśnie zakończyliśmy projekt „Show & Tell”. Uczniowie starszych grup zaprezentowali swoją ulubioną rzecz. W swojej wypowiedzi starali się opowiedzieć o swojej ulubionej rzeczy stosując przy tym poprawną gramatykę. Zadawali i odpowiadali na pytania kolegów/koleżanek oraz nauczyciela. Młodsi uczniowie zaprezentowali wszystkim swoją ulubioną zabawkę. Opisali jej wygląd, kolor i kształt. Prezentacja przed całą grupą pozwoliła na przełamanie lęku przed wystąpieniami publicznymi oraz poznanie pasji i upodobań uczniów. Przyczyniło się do to akceptacji sposobu bycia oraz zamiłowań uczniów. Wykonanie prezentacji w języku angielskim przyczyniło się również do wzrostu poczucia własnej wartości, wiary we własne możliwości językowe, a tym samym motywacji do nauki języka angielskiego.

 




Music


W tym tygodniu strasi uczniowie zapoznali się z tematem music. Za pomocą metody burzy mózgów stworzyli mapę mentalną dotyczącą znanych im rodzajów muzyki. Następnie odgadywali je z nagrania audio, słuchali piosenki w języku angielskim oraz przy pomocy nauczyciela przetłumaczyli tekst piosenki wybranej przez siebie. Zastosowanie audiowizualnej metody nauczania uatrakcyjniło zajęcia i przyczyniło się do wzrostu satysfakcji z wykonywanych przez uczniów zadań.


Easter Time!


Podczas kwietniowych zajęć uczniowie poznali słownictwo związane z Wielkanocą. Dowiedzieli się, w jaki sposób obchodzi się Święta Wielkanocne w Wielkiej Brytanii, uczestniczyli w tradycyjnej zabawie wielkanocnej „Easter Egg Hunt”, podczas której poszukiwali czekoladowych jajeczek schowanych przez wielkanocnego zajączka. Wykonali piękne kartki wielkanocne z życzeniami w języku angielskim oraz grali w wielkanocne Bingo. Uczniowie młodszych grup poznali nazwy zwierząt, wskazali na zwierzęta mieszkające na farmie. Śpiewali piosenkę „Old Mc Donald”. Za pomocą masek przedstawiali poszczególne zwierzęta oraz naśladowali ich odgłosy. Zastosowanie metody role play przyczyniło się do aktywnego uczestnictwa dzieci w zajęciach. Uważnie słuchali książki „In the jungle” i chętnie odpowiadali na pytania. Potrafili powiedzieć, co dane zwierzę potrafi a czego nie potrafi robić używając czasownika modalnego can/can't. Grali w gry planszowe oraz kalambury. Wyszukiwali w Internecie zdjęć swoich ulubionych zwierząt i wykonali project „My favourite animal”. W trakcie zajęć można zauważyć, że uczniowie zaczynają myśleć w języku angielskim, co wzbudza potrzebę naturalnego komunikowania się w tym języku. Wzrasta ich poczucie własnej wartości, wiary we własne możliwości językowe.

 

 

 

 




St. Patrick's Day


Dnia 17 marca uczestnicy projektu obchodzili Dzień Świętego Patryka. Wszyscy ubrani w zielone stroje z ciekawością i zainteresowaniem słuchali legendy o Świętym Patryku, opowieści o Leprechaun i jego skarbie. Słuchając skocznej i żywej irlandzkiej muzyki wykonali podobiznę Leprechaun, wypełnili jego kapelusz kolorowymi kształtami. Tego dnia uczyniliśmy ze szkoły piękną zieloną wyspę przenosząc irlandzkie zwyczaje do swoich klas. Zielone wstążki we włosach dziewczynek, przypięty listek koniczyny oraz dźwięki celtyckiej muzyki sprawiły uczniom wiele radości. Celebrowanie świąt innych państw ma przyczynić się do wzbudzenia wśród uczniów ciekawości i otwartości na inne kultury.

 

 




Let's start!


Pierwszy miesiąc dodatkowych zajęć wspierających naukę języka angielskiego w projekcie „Zagrajmy!” już za nami. W tym czasie uczniowie poznali słownictwo związane z Dniem Świętego Walentego, wykonali kartkę walentynkową z życzeniami w języku angielskim, grali w walentynkowe Bingo oraz rozwiązywali walentynkowe łamigłówki językowe. Podczas ferii młodsi uczniowie za pomocą gier dydaktycznych i zabaw ruchowych nauczyli się nazw kolorów, grając w bowling wymieniali kolory kręgli, kolorowych piłeczek oraz wskazywali na barwy znajdujące się na chuście animacyjnej. Poznali alfabet angielski, śpiewali piosenkę „ABC Song” oraz nauczyli się liczyć do 10. Poznali nazwy kształtów, określali ich kolory oraz liczbę. Ćwiczyli ich prawidłową wymowę. Układali puzzle z kolorami, liczbami oraz kształtami. Stworzyli własną książeczkę z kształtami. Ponadto dzieci rozpoznawały kolory, liczby i kształty używając specjalnych aplikacji do nauki języka angielskiego na tabletach.Uczniowie starszych grup rozpoczęli zajęcia od przedstawienia siebie i innych. Przeprowadzili wywiady między sobą, dzięki którym nabyli umiejętność zadawania pytań orazodpowiadania na proste pytania dotyczące swoich danych osobowych. Przypomnieli sobie wymowę oraz pisownię liczb od 0 do 100. Wskazali na liczby, którymi posługują się w życiu codziennym oraz na te które mają dla nich znaczenie w życiu osobistym. Prowadząc dialog ćwiczyli umiejętności komunikowania się w języku angielskim. Rozwiązywanie łamigłówek i ćwiczeń językowych oraz prostych zadań matematycznych przyczyniło się do utrwalenia pisowni liczb. Zastosowanie podczas zajęć audiowizualnej metody nauczania uatrakcyjniło zajęcia i przyczyniło się do wzrostu satysfakcji z wykonywanych przez uczniów zadań. Uczniowie poznali nazwy poszczególnych części ciała, potrafili je prawidłowo wymówić i prawidłowo zapisać. Zastosowanie podczas zajęć metody gier dydaktycznych wzbudza wśród uczniów zainteresowanie językiem angielskim, przekonuje ich, że nauka języka obcego może być ciekawa i przyjemna.

 

 




Od lutego 2014 roku rozpoczynamy realizację projektu pt. „Zagrajmy!”


 

W ramach projektu będą realizowane dodatkowe zajęcia pozalekcyjne języka angielskiego.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.5. Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich Czas realizacji: 03.02.2014r. – 30.11.2014r. Lider Projektu: Stowarzyszenie Nasze Dzieci- Wspólna Szkoła w Zastrużu


Udział w Projekcie jest bezpłatny.
Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji w zakresie posługiwania się językiem angielskim u 27 dziewczynek i 33 chłopców, uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Astrid Lindgen w Zastrużu.


Więcej informacji w plikach do pobrania.

REGULAMIN REKRUTACJI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE Pobierz plik

WYNIKI REKRUTACJI Pobierz plik

HARMONOGRAM ZAJĘĆ - LUTY Pobierz plik

HARMONOGRAM ZAJĘĆ - FERIE Pobierz plik

HARMONOGRAM ZAJĘĆ - MARZEC Pobierz plik

HARMONOGRAM ZAJĘĆ - KWIECIEĆ Pobierz plik

HARMONOGRAM ZAJĘĆ - MAJ Pobierz plik

HARMONOGRAM ZAJĘĆ - CZERWIEC Pobierz plik

HARMONOGRAM ZAJĘĆ - LIPIEC Pobierz plik

HARMONOGRAM ZAJĘĆ - SIERPIEŃ Pobierz plik

HARMONOGRAM ZAJĘĆ - WRZESIEŃ Pobierz plik

HARMONOGRAM ZAJĘĆ - PAŹDZIERNIK Pobierz plik

HARMONOGRAM ZAJĘĆ - LISTOPAD Pobierz plik