Podsumowanie projektu Szkoła Sukcesu - 24 lutego 2012

Niestety, dobiegła już końca nasza niezwykła przygoda w projekcie „Szkoła Sukcesu”. Uroczyste zakończenie i podsumowanie półtorarocznej pracy odbyło się w piątek, 24 lutego. Dzień ten był prawdziwym świętem naszej szkoły. Na uroczystość, oprócz kochanych rodziców i uczniów, przybyli dostojni goście, wśród nich pan Zygmunt Worsa- Starosta Świdnicki, pan Marek Zywer- wiceprzewodniczący Rady Powiatu, pan Leszek Michalak- Burmistrz Miasta Żarów, pani Urszula Ganczarek- zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej w Żarowie, pani Anita Denes- Ziemkiewicz i pani Marta Plizga- przedstawicielki OPS w Żarowie, dyrektorzy zaprzyjaźnionych szkół, sołtysi oraz inni, równie zacni, goście. Nie mogło również zabraknąć pani prezes, Anny Szywały, której firma była liderem przedsięwzięcia oraz pani Anny Łukaszewskiej, kierownika projektu, a także pani Kamili Spisak, prezeski stowarzyszenia „Nasze Dzieci- Wspólna Szkoła”- partnera projektu. Uroczystość obfitowała w wiele wzruszających chwil. Grupa teatralna „El Dziudziaros”, w konwencji niemego kina lat dwudziestych, przedstawiła migawki z tego, co działo się na zajęciach w ramach projektu „Szkoła Sukcesu”, zaś zespół muzyczny Wikto- Mar (Martyna Proniewicz i Wiktor Dąbrowa) wprawił wszystkich obecnych w sentymentalny nastrój.
Po podsumowaniu efektów i rezultatów działań nauczycieli i uczniów, rodzice oraz zaproszeni goście mogli uczestniczyć w piętnastominutowych zajęciach otwartych. Duże zainteresowanie wzbudziły zwłaszcza zajęcia przyrodnicze, podczas których uczniowie zbudowali wulkan i doprowadzili do jego erupcji. Goście mieli również możliwość obejrzenia uczniowskich portfolio oraz galerii prac plastycznych. Kulminacyjnym momentem uroczystości było rozdanie uczniom Certyfikatów, zaświadczeń dokumentujących ich uczestnictwo w projekcie.

Szczegółowe informacje o projekcie zawierają poniższe prezentacje multimedialne. Zachęcamy do ich obejrzenia.

Szkoła Sukcesu-podsumowanie - Pobierz plik
Szkoła Sukcesu-szkołą każdego ucznia - Pobierz plik

 

 

 

 

 

 

 

 

Małgorzata Kluska





Rozwijanie kompetencji kluczowych w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

W tym semestrze, oprócz realizowanych dotąd zajęć, dużą popularnością cieszą się warsztaty plastyczne (Rozwijanie kompetencji kluczowych w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej). W ramach zajęć uczniowie klas IV-VI co tydzień przygotowują wystawę swoich prac. Największe wrażenie na zwiedzających naszą szkolną galerię zrobiła zaaranżowana przez dzieci jaskinia z malowidłami naskalnymi. Dzieci poznając sztuką prehistoryczną, stworzyły malowidła zwierząt inspirowane wnętrzem słynnej Jaskini w Lascaux i Altamirze. Fakty z historii sztuki stają się pretekstem do stworzenia własnych, niepowtarzalnych dzieł plastycznych. Najbardziej cieszy fakt, że dzieci czerpią ogromne zadowolenie z tworzenia, są bardziej otwarte na drugiego człowieka i jego sposób postrzegania świata.

Małgorzata Kluska


 

 





Leo Maniacy zdobywają szczyty wiedzy!

Drugi semestr rozpoczął się naprawdę ciekawie dla Leo Maniaków. Przygoda z ortografią dobiegła końca. Uczniowie rozpoczęli trening szybkiego czytania i sprawnego notowania. Obok ćwiczeń kinezjologicznych dzieci zgłębiały tajniki treningu czytania. Poznały kolejne etapy przygotowania się do efektywnego czytania. Ciekawe teksty, wspaniale dobrane ćwiczenia pamięci oraz liczne eksperymenty przypadły uczniom do gustu. Nie zabrakło również działań artystycznych oraz takich, które angażują kreatywność dzieci. Turlanie mumii, tworzenie obrazu Leonarda da Vinci, wyrób makaronowego łańcucha i twarogu to tylko niektóre z ciekawych form działalności.

Małgorzata Kluska






Leo Maniak

„Gdy Robusia posłuchamy ortografię w palcu mamy”- takie hasło towarzyszy nam na zajęciach z Leo Maniaka. Są to zajęcia realizowane z projektu „Szkoła Sukcesu” w którym bierzemy udział. Pierwszy z modułów poświęcony jest nauce ortografii. Dzieci uczą się poprzez zabawę pisowni słów z trudnościami ortograficznymi. Na zajęciach wykorzystywane są różnorodne metody, które pozwalają na szybszy i bardzo skuteczny sposób zapamiętania pisowni wyrazu z trudnością ortograficzną. Różnorodność zajęć zadowoli dzieci, które zapamiętują wzrokowo (kolorowe obrazki, rysowanie), słuchowo (zabawne wierszyki), a nawet za pomocą ruchu (gimnastyczne figury ortograficzne). Dzięki temu dzieci otrzymują lepsze wyniki z dyktand.

Justyna Mirowicz


 

 





Szkoła przyszłości to szkoła sukcesu każdego ucznia

Wypowiadam się w imieniu grona nauczycieli, którzy czerpią ogromną przyjemność z pracy w Szkole Podstawowej w Zastrużu prowadzonej przez stowarzyszenie „Nasze dzieci- wspólna szkoła”. Niewątpliwie odczuwamy satysfakcję z pracy w szkole, którą stworzyliśmy wspólnie od podstaw. Jasna wizja rozwoju, określone cele działania, no i przy okazji marzenia o szkole przyjaznej dziecku i rodzicom, motywują nas do ciągłych zmian i angażowania się w przedsięwzięcia, które pozwalają nam się rozwijać i doskonalić.

Ogromną szansę dostrzegliśmy w projekcie „Szkoła Sukcesu”, współfinansowanym przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Charakter przedsięwzięcia najlepiej oddają hasła: „Sięgaj gwiazd!”, „Nie bój się marzyć!”, „Pytaj, pytaj, pytaj…”, „Zostań maniakiem nauki”, „Podejmuj nowe wyzwania”. Liderem przedsięwzięcia jest Firma Szkoleniowo - Doradcza Anna Szywała. Znaleźliśmy się wśród pięciu szkół podstawowych w powiecie świdnickim, w których realizowany jest projekt. W ramach projektu uczniowie biorą udział w szeregu zajęć pozalekcyjnych prowadzonych w sposób innowacyjny z wykorzystaniem atrakcyjnych dla dzieci metod i form pracy. Wszystkie zajęcia dodatkowe mają na celu kształcenie kompetencji kluczowych. Od października 2010 roku uczniowie biorą udział w cyklu zajęć Leo Maniak, Leo English, Rozwijanie kompetencji kluczowych w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej. Dużą popularnością cieszą się także zajęcia matematyczno- przyrodnicze, informatyczne oraz sportowe. Zajęcia dodatkowe, prowadzone w niekonwencjonalny sposób oraz wprowadzenie elementów oceniania kształtującego, motywują uczniów do pracy, dają im poczucie satysfakcji i sukcesu. Dzieci objęte są również pomocą specjalistyczną logopedy i pedagoga. Nauczyciele prowadzący zajęcia mogą liczyć na fachową pomoc lidera projektu oraz podnoszą swoje kwalifikacje i umiejętności podczas licznych szkoleń. Projekt „Szkoła Sukcesu” służy zatem wszystkim- uczniom, bo ugruntowuje ich poczucie własnej wartości, rodzicom, bo widzą efekty pracy swoich pociech odnoszących sukcesy, oraz nauczycielom, gdyż otrzymują potwierdzenie, że ich praca ma sens.

Małgorzata Kluska















Wspieranie rozwoju i zainteresowań uczniów

Wspieranie rozwoju i zainteresowań uczniów, na zajęciach o nazwie „Razem doskonalimy swoje umiejętności” uczestnicy rozwijają podstawowe umiejętności służące świadomemu uczeniu się poprzez zabawę, ćwiczenia oraz pracę w małej grupie różnowiekowej. Po 8 tygodniach wspólnej pracy osiągnęliśmy bardzo ważne dla nas cele, a mianowicie bardzo zżyliśmy się ze sobą, doskonale radzimy sobie z zadaniami, które śmiało i z ochotą rozwiązujemy. Mamy swoje tajemnicze pseudonimy, których używamy podczas zajęć oraz magiczne ołówki.

Magdalena Biela
















POSZUKIWANIE I WDRAŻANIE INNOWACYJNYCH METOD BADAWCZYCH
W OBRĘBIE PRZYRODY


W naszej placówce odbywają się cykliczne spotkania projektowe w ramach programu przyrodniczego „Boso przez świat”. Uczniowie w sposób namacalny oraz z zaangażowaniem wszystkich zmysłów, zgłębiają tajniki przyrody. Dotychczas działania przyrodników skupione były na powietrzu. Młodzi badacze poznali skład powietrza, jego właściwości, stworzyli makietę własnych płuc oraz dokonali pomiaru swego wdechu. Przeprowadzali też ciekawe doświadczenia: obserwowali wulkaniczną pianę z CO2, skonstruowali własną rakietę, utworzyli kłębiastą chmurę cumulus. Mnóstwo czasu poświęciliśmy również zbawiennemu relaksowi na łonie natury. Mowa tu o sylwoterapii, czyli terapii za pomocą drzew. Przyrodnicy poznali drzewa, które są ich opiekunami. Podczas pobytu w lesie zaprzyjaźnili się z każdym drzewem: obejmowali je, przytulali różnymi częściami ciała, wsłuchiwali się w dźwięki płynące z kory drzewa. Spacer po lesie okazał się balsamem i ukojeniem dla duszy, niechętnie kończyliśmy te ciekawe zajęcia terenowe. Uczniowie utrwalili również nazwy drzew. Na podstawie obserwacji przyniesionych liści, po wnikliwej pracy z lupą, wykonali przepiękne rysunki biologiczne liści. Zajęcia przyrodnicze bardzo podobają się uczniom, zawsze cieszą się wysoką frekwencją. Przyrodnicy z niecierpliwością czekają na kolejne eksperymenty i doświadczenia. Już niebawem zajmiemy się wodą:)

Monika Odon